وزیر دارایی افغانستان خواستار "اعاده حیثیت" خود شد
نوشته شده توسط : sasurse

من بعد از آن که حقیقت‌یابی شد، ادعای اعاده حیثیت خود را دارم

عمر زاخیلوال، وزیر مالیه (دارایی) افغانستان با رد اتهام فساد مالی علیه خود، از نهادهای قضایی خواسته که از او اعاده حیثیت کنند.

اخیرا عزیزالله لودین، رئیس اداره عالی نظارت بر اجرای مبارزه با فساد اداری گفت که برای بررسی اتهام گسترده فساد مالی علیه آقای زاخیلوال، باید وظیفه او معلق شود.

وزیر مالیه گفت که اتهام های مطرح شده از جانب آقای لودین بر اساس "مسائل شخصی" عنوان شده و حالا او خواستار اعاده حیثیت از جانب نهادهای قضایی است.

آقای زاخیلوال افزود: "من بعد از آن که حقیقت‌یابی شد، ادعای اعاده حیثیت خود را دارم. تخطی‌های قانونی علیه من صورت گرفته، من به عنوان وزیر مالیه نه، بلکه به عنوان یک شهروند کشور حقوقی قانونی دارم."

وزیر مالیه افغانستان به خبرنگاران گفت که علیه حقوق قانونی‌اش "تجاوز" صورت گرفته و او برای اعاده حیثیت خود به اداره‌های با صلاحیت قانونی مراجعه خواهد کرد.

اخیرا یک تلویزیون خصوصی گزارش داد که یک حساب بانکی آقای زاخیلوال حاکی از آن است که او بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته است.

این تلویزیون به دنبال آن، گزارشهای دیگری هم منتشر کرد که در آن گفته شده بود صدها هزار دلار دیگر هم به حساب بانکی وزیر مالیه ریخته شده است.

عمر زاخیلوال اما در نشست خبری روز سه شنبه خود در واکنش به این گزارشها و اتهامها گفت که فهرست دارایی ها و حسابهای بانکی خود را به دادستانی کل کشور می فرستد.

او تاکید کرد که خواستار "بررسی شفاف، دقیق و غیرجانب‌دارانه" این ادعاها از سوی دادستانی کل کشور است.

در پی اعلام مبارزه جدی با فساد اداری و مالی از جانب حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، برنامه های دولت او در این زمینه زیر ذره بین رفته است.

حالا با اتهاماتی که علیه این عضو کابینه حامد کرزی مطرح شده، به نظر می رسد که آقای کرزی زیر فشار قرار دارد که یا زمینه تحقیق در این مورد را فراهم کند، یا به نحوی به این اتهامها پاسخ دهد.





:: برچسب‌ها: سیاه , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 909
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: